Friday, December 20, 2013

JUST NAK SHARE XPERIENCE BERSALIN

Just nak share pengalaman masa bersalin anak kedua...dua-dua bersalin ikut tingkap jugak....masa nak bersalin kakaknya 12 jam dalam labour room tapi adiknya x sampai coz tersangat sakit akibat contraction dan bekas ceaser masa bersalin anak sulung...sakit yang x tau nak habaq la...tahan sampai 8 jam ja tu pun jenuh mintak kat doktor minta ceaser coz dah x tahan sakit....

Doktor x bagi dia suruh try lagi adeiii!!! memang dok sebut Allah!!! Allah!! Allah ja masa tu....rasa cam nak mati grrrrr!!! Ada sampai satu tahap tu sangat letih sampai tertido....lepas tu bila cntraction ada balik mengelupur jugak la atas katil tu....misi pelekat kat katil aku tu kategori previos scar (betui ka dak ntah eja hihihi..hentam je la)

Masa tu buka hanya 4cm ja...huhuhu...dah x tahan sangat dah....akhirnya  doktor benarkan aku ceaser...apa lagi time tu kena telan ubat yang sangat pahit tu warna putih.....dah besa dulu pun camtu gak huhuhuhu!!! Amik masa gak la tera depa nak tolak p bilik bedah tu sakit contraction masih terasa huhuhuhuu!!! 

Akhirnya aku ditolak dengan sangat laju ke bilik bedah dari lirikan mata aku sempat tgk husband dgn adik berlari ikut aku yang kebetulan depa lalu kat situ...memang tiada senyuman di bibir akibat kesakitan yang teramat sangat...

Dah masuk kat bilik bedah tapi aku kena que plak sebab ada org dalam bilik bedah dan depa tengah bersihkan....hahaha!!!! rasa cam nak jerit ja awat lambat sangat x tahan dah ni!!!! kalau x salah dalam 30 minit jugak la sebelum masuk bilik bedah tu...

Aku memang x senang duduk atas strecher tu (abaikan ejaan hihihi) akibat contraction sbb ubat bagi cepat bersalin tu...rasa cam nak terberanak dah...budak kat dewan bedah tu habaq "kak jgn teran tau!!!" aku cakap "tak tapi sakit sangat....." dia suruh aku dok mengiring bagi kurangkan rasa sakit tu... aku follow jer...huhuhuhu....

Setengah jam kemudian aku ditolak masuk ke dewan bedah...fuhhh!!! rasa lega...takut memang takut tapi akibat sakit sangat dan nak cepat bersalin aku buang rasa takut tu....akhirnya aku dicucuk ubat bius...aku dibius separuh jer...aku agak2 la anak first sat ja nak keluarkan baby ni tapi ank second agak lambat sikit maybe sebab dah pernah ceaser sebelum ni kan sebab tu amik masa. Walaupun di bius separuh tapi aku boleh rasa apa yang dotor buat kat perut x sakit tapi rasa org pegang & do something hahaha!!! apa lagi bedah perut la...hihihi!!!

Akibat isk rasanya cam dah bnyk guna perkataan tu tadi hmmm.... xpala...ok... akibat daripada keletihan yang melampau aku boleh tertido masa operation berlangsung...haishhh teruk sungguh...tapi tu la bila nurse bawak mai tunjuk baby rasa hilang sakit...rasa syok sangat....nurse bawak mai tunjuk dan suruh aku cium pastu depa habaq kata nak bwk kluaq anak dulu...mak nya besala lambat la...

Jom layan gambaq my second anak dara....








No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...