Friday, December 27, 2013


ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)


Energizing Soy Protein Shaklee merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang semulajadi rendah lemak, bebas kolesterol dan kaya dengan asid amino penting. Ia telah diiktiraf di seluruh dunia dengan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan  protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik)  yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap tin 1kg ESP berasal dari 30 kg kacang soya dan ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.


Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda.
Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari  susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.








KEKURANGAN PROTEIN BOLEH MENYEBABKAN:


             # rasa lemah, lesu, tak bermaya 

             # kolesterol tinggi, tekanan darah rendah (jadi pening)
             # punca ulser perut + ulser usus
             # luka lambat sembuh akhirnya berparut
             # gangguan penglihatan / lama kelamaan jadi kabur
             # antibodi tak kuat, apabila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang                 datang


SIAPA YANG MEMERLUKAN ESP

  • Untuk wanita yang ingin mengandung atau plan untuk mengandung : ESP pulihara dan pelihara rahim kita.

  • Untuk wanita yang sedang pregnant - ESP kuatkan rahim kita dan bantu pembentukan otot bayi. Protein kan bagus untuk tumbesaran.

  • Untuk wanita yang menyusu anak bertuah dan anak kesayangan - ESP bantu banyakkan pengeluaran susu. Bila kita cukup protein, means kita cukup tenaga. Susu pun berkhasiat.

  • Untuk sesiapa yang nak stabilkan hormon - ESP mengandungi kacang soya, yang kaya dengan isoflavon, ia bantu memulihkan hormon wanita. Keluarkan darah kotor dan gantikan protein yang diperlukan.

  • Untuk sesiapa yang ingin kurus - ESP buat kita rasa kenyang. Nafsu nak makan pun kurang.

  • Untuk sesiapa yang ingin kekal sihat - ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrient dalam badan kita. Bila semuanya cukup, pasti boleh melawan penyakit yang datang..... insyaAllah.

  • Untuk sesiapa yang nak cantik - ESP buat kulit kita anjal, jadi gebu dan lebih cerah. Nampak berseri tanpa perlu make-up yang tebal-tebal hehehe...

  • Untuk sesiapa yang berniat untuk puasa - ESP bekalkan tenaga, jadi walaupun puasa kita tak rasa lemah. Lapar dan dahaga tu biasa la.... itu dugaan Allah.


Berminat boleh hubungi saya 

sms/pm/whatsapp 
NANIE
012 5621340
Pengedar Shaklee Yang Sah

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...