Saturday, April 11, 2015

SAHABAT ATAU KAWAN

BENARKAH ORANG KATA NAK CARI KAWAN SANGAT SENANG TETAPI NAK CARI SAHABAT SANGAT SUSAH....


Ntah la.... aku sendiri kadang-kadang x dapat menilai adakah mereka just kawan atau sahabat......


Ada masa aku rasa sudah berjumpa seorang sahabat tetapi ada masa aku terasa dia hanyalah seorang kawan.....perasaan bercampur baur....


Betul la tu bukan senang nak jumpa sahabat sejati yang sama susah sama senang kan.....saling percaya mempercayai.....tidak tikam kita dari belakang...tidak berkira setiap benda yang dilakukan.....tegur kita sekiranya kita ada membuat salah dan sama-sama perbaiki diri....


"Ya Allah Kau temukanlah aku seorang sahabat yang benar-benar sejati yang boleh membawa aku ke jalan yang diredhai oleh Mu Ya Allah......."


"Ya Allah andai kata kawan yang aku ada sekarang membawa keburukan Kau jauhkanlah aku daripada mereka........"



Sama-samalah kita mencari sahabat sejati............



No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...