Tuesday, June 19, 2012

TERKEZUT!!!!!

Hmmmm....pagi tadi tetiba ja aku dapat sms dari member lama yg dh agak lama x bercontact....yang membuatkan aku terkelu, terkejut dan segala ter yang boleh menggambarkan maksud yang sama hehehhe...kandungan sms tu...bukan bertanya khabar, bukan panggil makan kenduri hehhee....tetapi...

JENG !!!!!! JENG!!!!!! JENG!!!

V
V
V
V
V

Betui nak tau ni...hehehe... soalan fizik daaa.... pergh...aku berulang kali baca... hmmmm betui ka x membe aku ni... apa yg cuba disampaikan...dia salah hantaq ka? Pikir punya pikir aku pun try la nak solve problem tu walaupun ingat2 lupa... rumus aku dah lupa so aku tryla google kot2 ada hehehe...akhirnya jumpa...dengan penuh kesabaran aku pun try la setelah agak lama tidak menggunakannya...ahaks..jom tgk soalan tu kot2 hampa semua nk try gak....

A jetfighter is launch from an aircraft carrier along a track called a catapult, it reaches a speed of 50m/s at the end of catapult in 3s, assume constant acceleration what is the length of catapult? the answer is 75m....

camna jom try hehehehe!!!!!

Aku gunakan rumus ni...cewah tetiba ja story pasai fizik hohohho!!!!! Aku dh try buat dan dapatla hasilnya....

s = 1/2 ( u + v ) t

s = 1/2 ( 0 + 50 ) 3

s = 150 / 2

s = 75 m #

YES!!!!!!  BETUL!!!!!!!! YEYEYEYYEYEY!!!! 

Aku pun called membe aku tu pastu dia kata dia salah hantaq sms hahaha!!! dia tu cikgu sepatutnya cikgu b.i tapi kena ajaq subjek len hmmm....macam2...aku cakap xpala tapi aku dh try buat dapat jawapan tu dan aku pun bagila kat dia rumus yang aku guna tu...aku x pandai sgt main try2 je hehehe.....



9 comments :

  1. wahh dahsyat lahh..
    saya kalau dapat mesej pelik2 boo layan je

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu bo layan gak la tapi ni dh membe pastu rasa cam tercabar plak dh lama x selesaikan masalah fizik hhhehee...

      Delete
  2. hehehe...btl2....itu rumus yang boleh diguna pakai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. try je x sangka dpt jawapan....jalan kira x pasti plak betui ka x...hehehehe...

      Delete
  3. Replies
    1. xpa abg khairul...paham org tu dh makin glamer & busy sgt hehehhe....

      Delete
  4. pehhhh terer tuuu!!! fizik tuu!!! nape pas spm x apply jadik pilot ceq oit??? ahahaa guro2 naaa ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha...teror hok basic2 jer hahhaha mai yg susah sikit hancoq leboq..hahahhaha!!!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...